Search This Blog

Monday 21 May 2012

Kindergarten concert

                           KINDERGARTEN CONCERT

Actually konsert ni lame da..bln 11 taun lps tp bawu lo ni aku teringat nak nulih nyer.syg plak ase x catatkan kat diari coz it is my big experience tuk ak spnjg jg guru kat iman ceria.besa la, da name pun konsert..of course da kene prepare 2 bulan sblmnyer. Hari pJ dah dibuang dr schedule dan diganti ngan latihan konsert every Tuesday. 1,2,3,4,5,6 seven..eight..Mmg nk meroyan jgk le ngajo bebudak kecik ni. Ade yg men2..sabo je la.Budak-budak..huh.Last month byk sbjek da abis, so byk jgk la mase tuk praktis dancing. Lagu lupe nk ngoyak..desa tercinta dari nora. Aku pn x taw sjk bile jiwe aku kearah tradisional ni.lau x,tetiap ari lyn lagu mat saleh jer.harhar..musti dorang ingt aku ni berjiwe seni kan..kan..tp baguih ler. Dan plg pntg,menghargai seni budaya owang melayu. X gitu..~ ke kiri lah..ahai! ke kanan la ahai! Oh inilah desa yg tercinta..desa tercinta..~anyak..terngiang lagu tu kat tinge aku skang  dan ank murid yg dirindui..i will miss u dear..Chewahh. Teringin nk tgk prkembangan dorang skunk.cane la yek?? Never mind.lupe kan aje..yg plg pndai menari kmpem diletakkan kat depan. Dan yg plg memenuhi criteria aku adalah damia.mmg pndai menari..make dia diletakkan kat tgh dan diapit 2 putera iaitu isyraf n hakim. Bkn sng nk bg dorang hapal step..tp aku percaye,bile tetiap ari praktis,kmpem bley buat. Lum abs tekanan kat performance, puan tmbahkan lagi ngan task utk pelajar.adoi,ntah bile la aku ade mase nk ajo hakim ngan damia.terkejar ngan tarian dorang lg.nape la puan bg last2 minit. Da la bdk 5 thn x fasih bace lg.so,dorang kene menghapal sebiji-sebijik. Take time tue..sebab da x ckp tgn, make aku bg je dorang bwk lek task kat uma.bio parent dorang je ajo..so impress bcoz aku terkejut hakim bley bace agk lancar.thanks kat parent dorang yg bersungguh ngajo. Lega sket ase..damia nye text plak in English. Dan selama satu bulan praktis kat dpn.real rehearsel pnyer.Aiyoo..malu meyh.kene bergelek2 dpn puan n en.khairi. sib bek dorang x demam nengoknyer..
Hari yg ditunggu telah pun tibe,aku drive sndiri keta bwk kak na n nisah.fllow by kak dayah dr blkg..finally,smpai jgk,tp yg sebeknye sbb tyr keta aku leh nek ats tembok.huahua..malu r.smpai je,tewus je santek-santekkan dewan tu .siyes ckp, mmg x ckp kakitangan.pe yg diplan byk x buat..dan aku proud ngan hsl kerja tgn aku tmpal perkataan “little iman kids” kat dpn stage.not easy ya..bdk smpai,kitaorg tewus make up kan.Agak mengharukan nk control bebudak ni.almaklumler..sume ddk kat dpn..dkt ngan parent,,mule la wat pangai tenuk.Aku siap men kejar2 lg ngan dorang..terutamanye hakim n aflah. Grrrrr..pnye r ssh nk ddk.nk berlari sane sini..geram taw tak.sib bek ade parent.pastu bile marah sket..mule la nanges ngade2.mntang2 mak ade kat situ.Adioiii la..pe pun,at last sume nye settle dgn baik.=>.leganyeee..weeee.then,pas abes je, kitaowang bersantai smbil mkn2 kat tmn tasik bndar.ramai2 ngan family puan,ustazah,k.na,k.dayah,nisah n adek kak dayah. Pas pade mkn-mkn smbil bergelak,akhirnye kitorg lek ke uma msg2.. bergambo cun2 dulu kat taska. borak2..then,baru balik..sekian.

List lagu:wakawaka,desa tercinta,nobody, Michael Jackson nyer lagu,lean on me,gemuruh. 2 lagu ni berjaya disumbangkan jgk dgn nyayian dr sume ckgu2 little iman kids.

No comments:

Post a Comment